Dagens goda gärning

Ibland är det bra att röka. För en och en halv timme sen gick jag ut på balkongen och till min stora fasa såg jag hur tre personer gjorde ett bilinbrott i en bil på våran gästparkering. Som tur var så var det inte våran bil. Jag ropade genast på Henke som kom med telefonen så att jag kunde ringa till polisen. Jag fick prata med någon där som sa: vi ringer dig om en stund. En timme senare ringer polisen och jag får gå ut till dom och peka ut bilen och uppge ett signalement på gärningsmännen. Jag fick beröm av polisen som tyckte att jag hade fått med mycket av händelsen och hur gärningsmännen såg ut. Det kändes bra att göra detta. Dagens goda gärning.
:0)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha skitbra! Jag antar att du inte hade stått på balkongen i 10 minusgrader om det inte var för att du skulle röka :)

2009-01-17 @ 10:22:12
Postat av: Kickan

Som rökare letar man alltid efter goda orsaker till varför man röker! Fråga mig, för jag vet.

2009-01-17 @ 14:53:11
Postat av: Anonym

Bra jobbat sis.... stolt

2009-01-20 @ 17:35:42
Postat av: Sara

Du är duktig du!!!!!! =)

2009-01-30 @ 17:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0