Snapsvisa.

På kräftskivan igår sjöng vi nog världens längsta snapsvisa. Den är riktigt klämkäck och det blir sån härlig stämning när alla tar ton och sjunger för full hals.

Södertäljevisan

Var kringlorna bakas det vet ju var och en!
Hmmmm, hmmmmm.
Dom bakas ej i Smögen, ej heller uti Flen.
Hmmmm, hmmmmm.
Det talas om Nordens Venedig och Oskarshamn, man glömmer lätt vårt största
namn, namn, namn, namn.

refr. Min far bor i Södertälje, min mor bor i Södertälje, min bror bor i Södertälje och där bor jag själv.
Dom flesta i Södertälje är födda i Södertälje, en del har väll flyttat in där, en del därifrån.
En del for iväg till Tärna, en del till Katrineholm. En tre, fyra for till Särna, men dom vände om.
Dom bor nu i Södertälje, har fru uti Södertälje, får barn uti Södertälje i Södertälje.

Som jungman jag seglat på jordklotets alla hav.
Hmmmm, hmmmm.
På skepp som har strandat, på skepp som har gått i kvav.
Hmmmm, hmmmm.
Jag sett alla städer från Rio till Askersund, men enda stad ger mig inte en blund.

refr. Min far bor i Södertälje, min mor bor i Södertälje, min bror bor i Södertälje och där bor jag själv.
Dom flesta i Södertälje är födda i Södertälje, en del har väll flyttat in där, en del därifrån.
En del for iväg till Tärna, en del till Katrineholm. En tre, fyra for till Särna, men dom vände om.
Dom bor nu i Södertälje, har fru uti Södertälje, får barn uti Södertälje i Södertälje.


:0)


Kommentarer
Postat av: Kickan

De e bra! ;)

2008-09-14 @ 21:48:26
Postat av: Camilla

Jag måste erkänna nått, har aldrig hört den och vi som har haft så många kräftskivor i våra dar.

Kramis

2008-09-15 @ 05:26:28
Postat av: Elin

haha vilken rolig visa. Nu får du allt besöka min blogg med. lycka till med pluggandet. ses på fredag. ha det //elin

2008-09-16 @ 15:38:34
URL: http://dimoriel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0