Sjukhusbesök

Idag har jag och Henke varit på öron, näsa, hals med Jonathan. han har ju gått på regelbundna kontroller där sen han föddes för att han har vätska bakom trumhinnorna,
Idag när vi var där konstaterade dom att det inte har blivit bättre och att han hör lite illa så att nästa måndag ska han sövas och dom ska sätta in rör i hans små söta öron. Det känns jättejobbigt att dom ska söva min lilla bebis. Det kommer att kännas som en evighet och lite till innan han kommer till uppvaket och vi får träffa honom. Som tur är tar ingreppet bara några minuter (sa dom). Dom berättade även att dom sticker hål på trumhinnan för att sen se till att vätskan rinner ut innan dom avslutar med att sätta in rören.
:0)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Du fick också rör i öronen som barn. Jag var med och hjälpte till att söva dig. Du somnade jätte lugnt och fint. Det är bra att sätta rör så att det inte blir större infektioner med risk för hörselnedsättning. Var bara försiktiga med att han inte ska ha vatten i öronen. Hälsningar Hör.ped. ;)

2008-09-22 @ 19:15:35
Postat av: Hanna

Söta lilla Jonathan. Det är synd att du behöver göra det, men ändå bra. Om jag inte minns helt fel så fick din pappa också rör i öronen när han var liten.

2008-09-22 @ 20:05:41
Postat av: Licka

Det där kommer gå hur bra som helst. Alla föräldrar som gör det är lika förvånade över hur fort det går. Ingreppet är max 5 min, sedan är det anestesin som tar sin tid. Men det brukar inte ta mer än 30 -45 min allt som allt. Jag tar ju hand om din stora kille så du kan koncentrera dig på lilleman.

Kram

2008-09-22 @ 21:09:22
Postat av: Annelie

Det kommer att gå så bra men skäll på den där som fortfarande pratar sjukhus språk (anestesin). Hon är inte på Karolinska längre utan pluggar till lärare men ränderna går inte ur så fort. Vi ses på torsdag

2008-09-22 @ 23:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0