Eskilstuna t.o.r

Henke har vabbat idag så att jag skulle kunna plugga i lugn och ro. Tack älskling, du är en riktig klippa.
Jonathan är nämligen sjuk igen. Så gott som hela natten har han hostat och kräkts om vartannat. Stackars min skrutt som inte alls mår bra. Han har även feber och är genomförkyld.
Från 8 i morse har vi försökt att komma fram till vårdcentralen här i Strängnäs, men det var ju lönlöst. När vi väl fick prata med någon där, då var klockan 13.45 så fick vi till svar: det är fullt här så ni får vända er till jourmottagningen i Eskilstuna som öppnar klockan 17. Det kan inte vara sant? Fullt på en vårdcentral. Helt otroligt. Nu var Jonathan i sämre skick än tidigare på dagen. Väldigt tungandad, slö och var inte alls med så jag ringer till sjukvårdsrådgivningen där dom säger åt mig att jag ska kontakta barnmottagningen på Mälarsjukhuset. Sagt och gjort så ringer jag dit och dom ska ringa upp mig 14.30. 14.40 ringer dom. Jag förklarar läget och dom ställer frågan: tycker du att vi ska skicka en ambulans??. Dom tror kanske att det är väldigt illa för jag har sagt att han blir slöare och slöare.
Det slutar i allafall med att vi tar bilen in och när vi väll är framme på sjukhuset har våran lilla skrutt fått en del av sin energi tillbaka. Den friska luften gjorde nog sitt till.
Summan av kardemumman: det tog ca 7,5 timme från det att vi ringde det 1:a samtalet tills det att Jonathan fick träffa en läkare. Och då hade han hunnit med att vara lite vissen, väldigt passiv och tungandad till att ha fått tillbaka sin energi.
Ska det vara så? Trodde att barn hade högre prio än så. Speciellt med tanke på hur hans tillstånd varit under dagen.
Läkaren trodde Jonathan hade en virusinfektion och en föraning till falsk krupp så nu går han på Bricanyl 3 ggr/dagligen.
:0)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Stackars Jonathan och stackars er!! Ni får glada att han inte är 55+ och tillhör Stockholms Läns Landsting för då får man vänta upp till ett år på att få hjälp. Fråga mig, jag vet.

2008-09-16 @ 00:20:01
Postat av: Hanna

Men min lille älskling. Jag vill vara där och krama på honom.

2008-09-16 @ 21:10:09
Postat av: Anna

Jag tror han skulle må lite bättre av lite fastergos.

2008-09-16 @ 22:20:30
Postat av: Hanna

Åh..ibland önskar jag att jag kunde bo så nära att jag bara kunde gå förbi! Eller ganska ofta önskar jag det.

2008-09-16 @ 23:23:22
Postat av: Camilla

God morgon gumman,

Hoppas att han mår bättre och att han snart blir frisk. Det värsta som finn är när våra bran blir sjuka.

Kommer gärna över och fikar idag:)

Vill hem nu!!!

Kram

2008-09-17 @ 06:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0