Stackars, stackars Philip

Fy fåglarna vilket väder vi har haft nu på förmiddagen. Det började så fint med sol som sedan övergick i hagel och åska. Tycker så synd om min lilla Philip för han har friluftsdag ute med skolan idag. Det var riktigt stora hagel så dom gjorde säkert ont att få på sig. En stund blev det vitt på backen, men det försvann ganska fort när det började ösregna. Stackars, stackars Philip.
Hoppas det blir bättre väder ikväll för då har han fotbollsträning. Just nu är det lite sol, men man vet aldrig vad som kan hända.
:0)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Stackars Philip som har friluftsdag!!! Hoppas han har regnkläder och varma kläder med sig.



Själv var jag och bestiktade släpkärran och precis när jag kom fram öppnades himmlen och ärtstora hagel vräktes ner över bil och kärra. Det blixtrade så marken skaka. Efter 15 min var det min tur att åka in och alla "besiktningsgubbar" stod som fån och stirrade på min bil som var täckt av snö! De undrade om jag kört långt och kom från norr. Ja, Nykvarn är väl inte så långt norr om Södertälje men de hade inte märkt att det haglade och snöade ute. När jag berättade att det blixtrade så marken skakade så vart de besvikna att inte blixten slog ner i bilbesiktningen så de fick gå hem!! Undrar vad de lever i för vakum och vad de längtar till???



Kärran gick igenom utan problem och väl hemma i den stora metropolen Nykvarn så var alla hustak och alla gräsmattor vita som av nysnö. Märklig upplevelse med tanke på att kastanjen blommar liksom hägg och syren, vårört och små veronikor.

2008-05-20 @ 16:15:46
Postat av: tina

Jag fick gå hem i haglet i kjol,c tights och ballerina skor, samt linne och en tunn jacka. Gjorde ont som fan, så jag tycker jätte synd om Philip jag med.

2008-05-20 @ 21:21:39
URL: http://tinahermansson.blogg.se/
Postat av: Camilla Pettersson

Men usch vilket väder ni verkar ha haft. Jag lider verkligen med Philip. Hoppas det gick bättre på kvällen.

Här har de lovat 19-20 grader idag och sol och varmare till helgen, men det kan ju ändra sig snabbt.

Hoppas iaf att sommaren kommer snart för detta är ingen höjdare.

2008-05-21 @ 06:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0