Äventyr och minnen.

Idag har vi varit på sightseing. Dagen började med att vi åkte till Babyproffsen i Eskilstuna där vi köpte en ny bilstol till Jonathan. Sen åkte vi via Västerås till Hummelsta där vi åt mat på Hummelstabaren för att mätta och belåtna bege oss till Godisland. Dom har ca 500 olika sorters godis där så gissa om Philip var i himmelriket. Han var helt lyrisk när han gick runt där inne och vi skulle försöka välja bland alla sorter vad vi skulle ha. Det blev till slut en hel del mumsigt. När vi var klara där tog vi vägen förbi Enköping och den vägen hem. Vi gjorde en liten avstickare till Teda. Där tillbringade jag alla mina barndomssomrar i min farmor och farfars sommarstuga. Ett helt underbart ställe här på jorden. Jag saknar det så otroligt mycket.
 Jonathan i nya stolen med brorsan bredvid.
 Glad kille på Hummelstabaren.
 Passande skylt utanför en godisaffär.
 Teda k:a där jag är döpt.

 Tollsta (sommarstugan) var vit när jag var liten. Mycket finare.
 På väg hem upp i det blå.
Vi har med andra ord/bilder haft en helt underbar dag med strålande sol och nån regnskur.
:0)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Godisland - var ligger det? Hummelsta baren har man varit på flera gånger. Tog ni inte genvägen från Västeråsvägen till Strängnäsvägen när ni passerade Tollsta? Har hört att Tollsta var målat i faluröd. Stämmer väl in i miljön men för oss som var där på 70, 80 och 90-talet känns det lite fel. Tollsta ska vara vitt helst rappat som det var då det var lanthandel där.

2008-06-29 @ 00:51:26
Postat av: Kickan

Gud, vad du skrek när du döptes! Och då satt din mor och far in en illgrön napp i mun till min förskräkelse! Jag som hade letat i veckor efter foder, sidenband och rosa siden blomma med gröna blad i rätta färger så allt skulle stämma! En illgrön napp!! Vilken kontrast och stilbrott! Men du blev tyst ;)



Sommarstugan var din farfars fars föräldra hem. Gammla Hedbergs hade lanthandel som sonen Knut tog över. Knut var far till din farfar Lennart. Knut bodde där tillsammans med sin hushållerska Klara tills de dog under 70-talet. Då köpte farfar huset med mark från Gumlösa Gård. Gumlösa Gård ägdes av din farmors syster och man. Världen är bra liten ibland.

2008-06-29 @ 01:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0