Stefanies "dagbok" om england.

Hejsan Hoppsan, nu är jag hemma från england.
jag hade det suverränt om man räknar bort med allt regn och värdfamiljen.
du kanske undrar vrf jag inte gillade familjen, jooo, det är så att vi fick aldrig kött eller potatis (dom var inte vegitariener) och nästan varje dag cos -cos. Vi fick billig äcklig burkmat medans dom åt en god annan mat. Usch, usch. Sen så var det skitigt i hela huset. Speciellt i vårat rum, jag tror inte dom hade städat NÅGOT efter förra studenterna.
Men nog om famliljen jag hade skola varjde dag förutom lör och sön. Vi började nio på morgon och slutade runt tolv. Sen vid ett - två hade vi någon aktivitet till senare på eftermiddan då vi åkte hem och åt middag. På kvällen var det också alltid akvtivitet såsom disco, grillade marschmallows och spelade fotboll!
Skolen var också en kyrksal... konstigt. :P
Första dagarna så regnade det massor så jag fick inte bada något då, utan gjorde det en gång senare i mitten av resan eftersom det var sol resten av dagarna. Fick tillochmed en bikinibränna ;)
Men nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så hoppas du fick veta något nu :)

//Stefanie :)


Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej Steffie. Kul att du trivdes i England trots regn och värdfamiljen. England har en helt annan matkultur än vad vi är vana med och potatis är inte så vanligt att man äter till maten. Hur vet du att de åt "fin" mat och ni fick dålig? Äckligt med ostädat och skitigt rum! Blä! Förresten räckte pengarna ;) Har du inga kort du kan skicka på mammas blogg? Lärde du dig känna några nya vänner? Ha en bra dag!

2008-07-31 @ 22:24:58
Postat av: Camilla

Tjolahop

Välkommen hem:)

Hoppas du hade det bra trots allt och att du träffade mycket nya människor.

Man kan ju tycka att England som ligger nära sverige ska ha en typ av samma kultur men så är det ju inte. Att skolan var i en kyrksal är kanske inte heller så konstigt. Här i Holland är mer en 50% av skolorna kristna, kanske t.o.m 70%. Vi har en helt annan syn på kyrkan osv i sverige. Kan tänka mig att de blev en kulturkrock.

Vlkommen hem

Camilla

2008-08-01 @ 06:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0