Varför existerar myggor?

Idag har jag hunnit med en hel del. Först åkte jag ner på stan till Face It och vaxade benen. Så nu kan jag visa mina bleka spiror ute igen. Bara att hoppas att solen håller i sig så att dom kan få lite färg.
När jag var klar med det så mötte jag Sara och vi gick till Prinsen och åt lunch. Vi bestämde oss för Nachotallrik, vilket vi alltid äter när vi är där. Sen gick vi runt och kikade i alla våra klädaffärer som vi har, typ 3 stycken. jag hittade faktiskt en hel del snyggt inne på Vero moda, men jag köpte ingenting.
Man ledsnar ganska fort på den här stan, men som tur var kom min räddare i nöden min underbara sambo ner med Jonathan och vi gick och handlade lite mat. Väl hemma tog jag och Henke varsin kopp kaffe och satte oss på altan och njöt av solen. Jonathan sov och det var ganska skönt att sitta bara vi och slappa.
Som säkert alla andra oxå har gjort idag så bestämde vi oss för att grilla, men till våran fasa såg vi att grillen var halvfull med vatten (vi glömde ta in den innan vintern) så jag fick tömma den. Kletigt och mysigt, men nu är den fin. Henke och Jonathan höll ställningarna meddans jag fick jobba. Det är jämställdhet. Not, men jag överlever. Nästa gång får dom jobba och jag lapa sol. Tihi! 
Sen var vi ute och lekte med Jonathan tills det var dax för honom att sova. Så medans Henke nattade sonen laddade jag grillen och fixade med maten.  
Lellen, denna gången fick jag fjutt på grillen redan på 1:a försöket.
Våra grannar Tesan och Micke kom över när vi hade ätit klart så vi satt ute med dom länge å väl och hade det kanontrevligt tills myggen började komma. Hade glömt hur odrägliga sånna små varelser är, men nu blev jag påmind. Varför finns dom och vad gör dom för nytta?
Nu ska jag snart gå å krama kudden. Det är en dag i morgon oxå.
Todelo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0